En HR 2,0 Fail
Jeg troede, jeg ville vente lidt, før du sender dette ...
Som du ved, jeg skiftet job for ikke så længe siden. I løbet af sidste år søgte jeg flere jobs og blev bedt om at søge jobs. En af disse jobs var interessant for det faktum, at de havde en 2,0 tilgang til rekruttering. Dette selskab forsøger at nå ud til potentielle nye medarbejdere på nye måder. De ønsker også at være mere åbne om sig selv ved hjælp af sociale medier. Deres rekruttering hjemmeside viste tydeligt deres (HR) medarbejdere var på Twitter, de brugte Youtube for at fortælle mere om at arbejde for deres virksomhed, osv. Jeg var imponeret af den. Og jeg tænkte også: hey, det ser ud som dette selskab virkelig forstår 'den nye måde at rekruttere / arbejde ".
Så jeg søgte jobbet. Jeg kunne uploade mit CV og anden info på deres hjemmeside. Tingene gik ned ad bakke derfra ...
Selvfølgelig fik jeg den automatiske e-mail sagde, at de ville komme tilbage til mig inden for to uger. Efter 3,5 uge Jeg troede, jeg ville spørge dem, hvordan det gik. Det tog en anden uge for dem at besvare denne e-mail. Så, endelig, efter ca 5-6 uger de fortalte mig, at jeg ikke passede godt med, hvad de ledte efter.
OK, ingen hårde følelser. Virkelig. Måske jeg forstod jobbeskrivelsen forkert. Eller måske mit CV er ikke klart nok. Så jeg sendte en email tilbage bede dem om at forklare deres beslutning. Jeg bad om feedback, fordi de kun har sendt mig en linje fortæller mig, at jeg ikke var støtteberettigede. En uge forbi. Jeg sendte dem en anden e-mail. Ingen reaktion ...
Jeg skriver ikke dette for at samle på dem (og jeg er ikke nævne firmaets navn enten). Jeg tror, der er en vigtig lektie at lære her. Lektionen er: Hvis du siger du vil gå 2,0, er du nødt til at gå på fuld cirkel.
Sociale medier handler ikke om at skubbe flere oplysninger om din virksomhed, afdeling eller person via endnu mere (nyt) kanaler. Det starter med at lytte. Derefter begynde at kommentere og give feedback. Lyt noget mere og give feedback. Etc Sociale medier handler om at have en ægte samtale med en person (ved hjælp af teknologi). Men hvis sociale medier er det eneste, du er fokuseret på, og du glemmer, at en god samtale kan (og bør) fortsætte via 'gamle' medier som telefon eller e-mail på grund af fortrolighed, vil folk lægge mærke til og bevæge sig væk fra dig og / eller din virksomhed.
Hvad er dine erfaringer med HR 2,0? Du dele dem med os!
Som du ved, jeg skiftet job for ikke så længe siden. I løbet af sidste år søgte jeg flere jobs og blev bedt om at søge jobs. En af disse jobs var interessant for det faktum, at de havde en 2,0 tilgang til rekruttering. Dette selskab forsøger at nå ud til potentielle nye medarbejdere på nye måder. De ønsker også at være mere åbne om sig selv ved hjælp af sociale medier. Deres rekruttering hjemmeside viste tydeligt deres (HR) medarbejdere var på Twitter, de brugte Youtube for at fortælle mere om at arbejde for deres virksomhed, osv. Jeg var imponeret af den. Og jeg tænkte også: hey, det ser ud som dette selskab virkelig forstår 'den nye måde at rekruttere / arbejde ".
Så jeg søgte jobbet. Jeg kunne uploade mit CV og anden info på deres hjemmeside. Tingene gik ned ad bakke derfra ...
Selvfølgelig fik jeg den automatiske e-mail sagde, at de ville komme tilbage til mig inden for to uger. Efter 3,5 uge Jeg troede, jeg ville spørge dem, hvordan det gik. Det tog en anden uge for dem at besvare denne e-mail. Så, endelig, efter ca 5-6 uger de fortalte mig, at jeg ikke passede godt med, hvad de ledte efter.
OK, ingen hårde følelser. Virkelig. Måske jeg forstod jobbeskrivelsen forkert. Eller måske mit CV er ikke klart nok. Så jeg sendte en email tilbage bede dem om at forklare deres beslutning. Jeg bad om feedback, fordi de kun har sendt mig en linje fortæller mig, at jeg ikke var støtteberettigede. En uge forbi. Jeg sendte dem en anden e-mail. Ingen reaktion ...
Jeg skriver ikke dette for at samle på dem (og jeg er ikke nævne firmaets navn enten). Jeg tror, der er en vigtig lektie at lære her. Lektionen er: Hvis du siger du vil gå 2,0, er du nødt til at gå på fuld cirkel.
Sociale medier handler ikke om at skubbe flere oplysninger om din virksomhed, afdeling eller person via endnu mere (nyt) kanaler. Det starter med at lytte. Derefter begynde at kommentere og give feedback. Lyt noget mere og give feedback. Etc Sociale medier handler om at have en ægte samtale med en person (ved hjælp af teknologi). Men hvis sociale medier er det eneste, du er fokuseret på, og du glemmer, at en god samtale kan (og bør) fortsætte via 'gamle' medier som telefon eller e-mail på grund af fortrolighed, vil folk lægge mærke til og bevæge sig væk fra dig og / eller din virksomhed.
Hvad er dine erfaringer med HR 2,0? Du dele dem med os!
Send en kommentar
